Stilstaan voor we doorgaan

WhatsApp Image 2022-03-24 at 19.06.38 (1).jpegmaandag 28 maart 2022 17:28

We hebben opnieuw 5 zetels en dus een stevig mandaat om in Assen het Sociaal-Christelijke geluid te laten klinken. Onze nieuwe fractie heeft er zin in en is er klaar voor. Voordat we in de drukte van het raadswerk duiken is het goed om stil te staan bij de mensen die ons gaan verlaten. Op donderdag 24 maart werd er afscheid genomen van de raadsleden die afzwaaien. Onder hen waren onze eigen Lian en Rien.

Lian Heijs heeft zich de afgelopen 4 jaar als raadslid ingezet voor onze fractie. Ze voerde vol enthousiasme het woord op tal van thema’s. In het bijzonder noemen we hierbij haar bevlogenheid bij het thema jongeren en haar werk in de raadswerkgroep jongeren.

Ze stond niet op de lijst deze verkiezingen. Het was tijd voor nieuwe uitdagingen. Ze is sinds kort werkzaam als beleidsadviseur sociaal domein jeugd bij de gemeente Tynaarlo. Een baan die bij haar past en waarin ze van betekenis kan zijn. Lian, dank voor je tomeloze inzet en enthousiasme. We gaan je missen in de fractie en in de raad. We wensen je alle goeds en zegen toe. Je blijft altijd welkom in ons midden.

Rien Jongman

Rien Jongman was eerst 3 jaar plaatsvervangend raadslid en na het vertrek van Bert Wienen werd hij september 2021 beëdigd tot raadslid. Dienstbaar zijn aan de naaste is leidend in alles wat Rien doet. In zijn eigen woorden: “Wanneer iemand hulp nodig heeft dan sta ik er. Ongeacht het moment van de dag.” Zijn raadslidmaatschap werd getekend door dienstbaarheid en we zijn hem ontzettend dankbaar voor zijn inzet.

Het is een wrange en harde werkelijkheid dat Rien woensdag niet bij het afscheid aanwezig kon zijn. Eind januari werd Rien plotseling erg ziek. Het duurde lang voordat duidelijk was met welke antibiotica hij behandeld moest worden en ook toen de juiste medicatie was gevonden bleef hij lang in slaap. Daar kwam afgelopen week bovenop dat hij geopereerd moest worden aan een lekkende hartklep. De operatie is geslaagd, maar zijn situatie is nog steeds erg zorgelijk.

Rien ligt nu al bijna twee maanden op de IC. Dat is lang. Er is nog veel onduidelijk en we maken ons zorgen. Onze gedachten gaan uit naar Rien, zijn vrouw Elena en zijn naaste vrienden en familie. We hopen dat u met ons mee wil bidden voor zijn herstel.

We houden u op de hoogte.

In verbondenheid,
De Asser Raadsfractie van de ChristenUnie