ChristenUnie reikt ICU-prijs uit aan vrijwilligers van De Samaritaan

ICU prijs Samaritaan 2zaterdag 15 december 2012 21:48

Zaterdagmiddag 15 december heeft de fractie van de ChristenUnie de jaarlijkse I CU, ‘ik zie jou’, prijs uitgereikt aan de vrijwilligers van de stichting ‘De Samaritaan’ in Assen. Deze stichting zorgt al jaren ervoor dat elke zaterdagochtend een warme maaltijd wordt verzorgd voor mensen in de stad Assen die het minder hebben. Al vele jaren wordt de maaltijd goed bezocht. Eén van de vrijwilligers: ‘prachtig om te doen, om op deze manier bij te dragen aan mensen die het niet breed hebben. Overigens gaat het niet eens alleen om het eten, veel meer om de goede gesprekken die je met elkaar kunt hebben op zo’n ochtend.’

Fractievoorzitter Harmke Vlieg: ‘we reiken jaarlijks de prijs uit aan mensen die zich inzetten voor de stad en die omkijken naar de ander. Daar is de Samaritaan al jaren een heel goed voorbeeld van. Op de achtergrond zijn dit de mensen die van Assen een leefbare stad willen maken en zich belangeloos inzetten voor de ander. Daar hebben wij waardering voor’.