ChristenUnie Assen reikt ICU prijs uit aan Open Huis van de kerken

Open Huis van de kerken plaatjezaterdag 01 maart 2014 15:30

De ICU prijs is dit jaar uitgereikt aan het Open Huis van de kerken. Jaarlijks wordt de ICU prijs door de ChristenUnie Assen uitgereikt aan groepen mensen die zich inzetten voor de samenleving. In dit geval dus aan de vrijwilligers die actief zijn binnen dit inloophuis in de binnenstad van Assen. In dit inloophuis kunnen mensen terecht voor een maaltijd, voor een praatje met de vrijwilligers en daarnaast ook voor allerlei vragen. Afgelopen zaterdag bezocht de fractie het inloophuis en werd de prijs uitgereikt op de locatie. Voorzitter Maat was blij met de prijs. De voorzitter gaf aan dat dit:  ‘echt een prijs is voor de vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor hun medemens.’ Fractievoorzitter Vlieg van de ChristenUnie: ‘de ICU prijs zet mensen in het zonnetje die echt verschil maken in de samenleving. Vaak stille krachten, die hun werk op de achtergrond uitvoeren. Maar juist die mensen zijn in deze tijd onmisbaar. Om die reden laten we graag zien dat we aan ze denken door de I See You prijs aan ze uit te reiken’.