Olfert Molenhuis trapt af met campagne ‘On the Run’

Olfert Molenhuismaandag 31 augustus 2015 15:39

ASSEN - Op donderdagavond 3 september 2015 zal atleet Olfert Molenhuis het project ‘On the Run’ aan pers en publiek presenteren in Het Lichtpunt in Assen. Als initiatiefnemer van dit project zal hij naast een presentatie samen met Rik Bakker een website en videopromo introduceren die speciaal voor deze campagne zijn gemaakt. Molenhuis zet zich in voor vluchtelingen uit Syrië die vanwege de dreigende oorlogssituatie zijn gevlucht naar Jordanië. ‘On the Run’ adopteert hardloopevenementen om zo geld in te zamelen voor Stichting Hulp Jordanië. De eerste editie van de Kloosterveste Run op 3 oktober 2015 zal plaatsvinden in Assen en tevens de start zijn van de eerste ‘On the Run’. Deelnemers kunnen zich inschrijven op de website van de Kloosterveste Run, en zich aanmelden op de website ‘On the Run’ om zich te laten sponsoren.

Olfert Molenhuis (31) is atleet op de lange afstand. Molenhuis actief sinds 1994 en topsporter sinds 1999, brak als marathonloper door tijdens de Utrecht Marathon in 2011 en eindigde op de tweede plaats. Hij haalde medailles op verschillende kampioenschappen en werd Nederlands Kampioen

10.000 meter baan in 2014. Een hoogtepunt in de carrière van Olfert was het EK van 2014 in Zurich waar hij eindigde 36e plaats. Hij stopte als eervol en gewaardeerd marathonloper in 2015, maar is nog steeds actief hardloper. Olfert is regelmatig te vinden bij diverse hardloopevenementen.

De lancering van ‘On the Run’ vindt plaats op donderdagavond 3 september 2015, Het Lichtpunt, De Boomgaard 7 in Assen, aanvang: 20.00 uur. Pers en publiek zijn van harte uitgenodigd.

Deze bijeenkomst is een initiatief van On the Run in samenwerking met Kloosterveste Run en Stichting Hulp Jordanië. Informatie is verkrijgbaar bij het onderstaande contactadres.

e-mail : weare@ontherun.nu