Kunstgrasvelden

Alwina-12.jpg
Door Alwina van der Mark - Leijssenaar op 25 mei 2023 om 19:40

Kunstgrasvelden

Tijdens de besluitvormende vergadering op donderdag 25 mei heeft de gemeenteraad besloten om een bedrag van ruim 3,5 miljoen euro beschikbaar te stellen voor het vervangen (en saneren) van de kunstgrasvelden bij de voetbalverenigingen. Er is onderzocht welke type kunstgrasveld het meest milieuvriendelijk is, maar ook het meest geschikt voor intensief gebruik. Helemaal duurzaam is het op dit moment nog niet, maar de ontwikkelingen op dit gebied gaan nog steeds door. Er zal in ieder geval een start gemaakt gaan worden met de vervanging van de velden. En wellicht komen er de komende jaren kansen voorbij om kunstgrasvelden te vervangen met nog duurzamer materiaal.

Hieronder leest u de bijdrage namens de ChristenUnie tijdens de vergadering. Woordvoerder op het onderwerp Sport is Alwina.

“Voorzitter, dank u wel.

Hoe belangrijk vinden wij het dat er gesport kan worden in Assen? Dat is een vraag die een rol speelt bij het nemen van besluiten over investeringen zoals deze over de nieuwe kunstgrasvelden.

De fractie van de CU vindt het erg belangrijk dat er gesport kan worden. Zowel binnen als buiten. Dat sporten betaalbaar is en dat sportverenigingen over goede accomodaties en materiaal beschikken. We koesteren het sporten in verenigingsverband, met name omdat deze verenigingen bestaan door de inzet van talloze vrijwilligers.

We zijn dan ook positief over het feit dat o.a. de voetbalverenigingen betrokken zijn bij de totstandkoming van dit voorstel. Diverse ervaringen met kunstgras in Assen en Emmen zijn meegenomen in het voorstel. Dit geeft ons als raadsleden extra informatie om tot een goede afweging te komen.

Natuurlijk is er op elk voorstel wel iets aan te merken. Natuurlijk kan het altijd nog mooier, beter, duurzamer. En natuurlijk gaat het over veel geld. Maar laten we vooral ook dankbaar zijn voor de mogelijkheid die we nu hebben, dat we financieel ook in de gelegenheid zijn om dit plan uit te kunnen voeren. En dat er door veel inwoners met veel plezier gesport kan blijven worden.

U begrijpt, de fractie van de CU staat positief tegenover dit voorstel.

Labels:

Uitnodiging fractievergadering

220125 uitnodiging aanschuifmoment fractie kleine afbeelding.jpgwoensdag 25 januari 2023 14:31 We vinden contact met u, onze leden en onze inwoners, belangrijk. Daarom nodigen we inwoners van Assen uit voor het bijwonen van een fractievergadering. lees verder

Jongerendebat Assen

Logo kleindonderdag 12 januari 2023 17:17 PerspectieF, de jongerenafdeling van de ChristenUnie, organiseert op 17 januari om 19:00 een jongerendebatwedstrijd. Hoofdmoot van de avond is een debat over Drentse onafhankelijkheid. Drents Statenlid en ChristenUnie politicus Roy Pruisscher zal plaatsnemen in de jury, aan het eind van de activiteit wordt een prijs uitgereikt aan de beste debater en de persoon met de meest originele inbreng. lees verder

Bijdrage ChristenUnie Schoonmakers in dienst van de gemeente

Alwina van der Mark-Leijssenaardonderdag 24 november 2022 19:00 De gemeente Assen gaat schoonmakers in eigen dienst nemen. Een voorstel dat daar voor zorgt werd in november met een raadsmeerderheid aangenomen.Tot nu toe worden zij nog via schoonmaakbedrijven ingehuurd. We zijn als fractie blij met dit besluit. Op deze manier krijgen medewerkers in de schoonmaak meer mogelijkheden om door te groeien, bij te scholen en krijgen ze meer verbinding met de andere ambtenaren. We verwachten dat het werkplezier gaat toenemen voor deze medewerkers.  lees verder

Politieke beschouwingen

Bouke Weeningdinsdag 15 november 2022 17:52 Afgelopen week waren de algemene beschouwingen. Een belangrijk politiek moment. Waarin we plannen bespreken voor het komende jaar. Fractievoorzitter Bouke Weening sprak namens de ChristenUnie deze bijdrage uit. lees verder

De Klachtenprocedure

Jerke-16.jpgmaandag 16 mei 2022 16:50 Jerke Setz deed op 14 april zijn eerste bijdrage in de gemeenteraad van Assen. Aanleiding was een rapport van de rekenkamercommissie over de afhandeling van klachten en meldingen. De ChristenUnie vind het belangrijk dat inwoners niet alleen gehoord worden, maar zich ook gehoord voelen. Juist ook als de klacht ongegrond is of niet verholpen kan worden. lees verder