Taartenactie basisscholen #CU@school

taart actievrijdag 13 oktober 2017 17:56

De ChristenUnie in Assen heeft vandaag alle basisscholen in Assen getrakteerd op een taart. Op die manier wil de ChristenUnie de grote waarde van leraren voor de kinderen in Assen onderstrepen. De fractie schrijft in een begeleidende brief aan leraren: “Soms is het gewoon even goed om iets te onderstrepen wat we eigenlijk allemaal heel normaal vinden. Dat doen wij door middel van deze taart.

We onderstrepen met deze taart heel graag onze waardering voor jullie inzet voor onze stad Assen. Door jullie inzet wordt echt gebouwd aan de samenleving van nu en van de toekomst. Door dagelijks de Asser kinderen een stapje vooruit te helpen en er ‘gewoon’ voor hen te zijn. Jullie kiezen elke dag voor de ander, voor de leerlingen in jullie klas. Elke dag beginnen jullie weer opnieuw en elke dag geven jullie kinderen hoop op een mooie toekomst.” De taarten werden uitgedeeld in het kader van cu@school. In de afgelopen jaren heeft de ChristenUnie al diverse taarten op scholen uitgedeeld, maar vandaag pakt de ChristenUnie het groter aan. Diverse leden zijn bereid gevonden om te helpen alle scholen voor de koffiepauze van taart te voorzien.

Natuurlijk was het mooier geweest om op de dag van de leraar de taarten uit te reiken, maar de fractie vond de kans te groot om op die dag, vanwege de stakingen, voor een dichte deur te staan.

Met deze actie wordt ook een belangrijk uitgangspunt van de ChristenUnie gecommuniceerd: kiezen voor de ander. Kiezen voor de ander, juist dat wat leraren elke dag doen.