ChristenUnie Assen roept prijs in het leven!

dinsdag 20 september 2011 13:45

De I CU – prijs, waarbij de letters in het Engels uitgesproken worden. Meteen wordt dan de betekenis duidelijk: I see you, ik zie jou, je bent in beeld. De letters CU verwijzen tevens naar ChristenUnie.....

ChristenUnie Assen roept prijs in het leven!

De  I CU – prijs, waarbij de letters in het Engels uitgesproken worden. Meteen wordt dan de betekenis duidelijk: I see you, ik zie jou, je bent in beeld. De letters CU verwijzen tevens naar ChristenUnie.

Deze ideële prijs zal jaarlijks uitgereikt worden. Er zijn geen specifieke selectiecriteria. Het betreft vooral een houdingskwestie waarin een persoon of een groep mensen zich positief onderscheidt: in de houding naar (de) ander(en) toe wordt welwillendheid getoond en de bereidheid om de ander tegemoet te komen. De jury bestaat uit een fractielid en een bestuurslid.

In het programma van ChristenUnie Assen 2010-2014 staat: “De ChristenUnie wil graag dat mensen oog voor elkaar hebben en is er van overtuigd dat de basis voor gezonde menselijke verhoudingen ligt in de liefde tot God en de naaste. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat er -vanuit de gemeente in het bijzonder- aandacht is voor mensen in onze samenleving die zorg en ondersteuning nodig hebben. Onderlinge verbondenheid komt tot uiting in het uitsteken van een helpende hand: bij de zieke of gehandicapte, de verslaafde of eenzame, de dak- of thuisloze. Mensen geven elkaar steun, liefde en zorg. Dit begint dicht bij huis in de eigen straat, buurt en wijk…”

De ChristenUnie wil met de I CU – prijs positief, gewenst gedrag in dit kader belonen en stimuleren. De eerste I CU - prijsuitreiking zal  binnenkort plaatsvinden.