Raadsfractie dagje bij Internationale Jeugdtour van Assen

iwtdinsdag 14 augustus 2007 20:20

Dat de ChristenUnie belang hecht aan de jeugd mag onderhand genoegzaam bekend zijn. Niet in de laatste plaats wordt dit geaccentueerd doordat André Rouvoet de eerste minister van Jeugd & Gezin is. Voor de fractie in Assen was het dan ook niet meer dan logisch dat werd ingegaan op de uitnodiging van het bestuur van de Internationale Jeugdtour om tijdens de koninginnerit een dagje in de VIP-bus mee te rijden. Harmke en Harm (en Anneke) als de meest sportieve fractieleden waren helaas de enige raadsleden die de moeite hadden genomen om inside kennis te nemen van dit grootste jeugd-wielerevent in de wereld. Ruim 700 deelnemers lieten zien dat de jeugd in zijn algemeenheid “goed in zijn vel” zit. We zagen competitie in deze tour hand in hand gaan met kameraadschap. “Spelenderwijs” wordt jeugd op die manier normen en waarden bijgebracht.

Voor ons was er naast het kijken naar de sportieve prestaties nog meer te zien. We kwamen namelijk op Drentse weggetjes die we nog nooit gezien hadden, dus nieuwe ideetjes voor fietstochtjes te over.
Complimenten voor de organisatie die dit evenement al weer voor de 43e keer op een meer dan adequate wijze organiseert. Een organisatie die, in een tijd dat de wielersport in “de beklaagdenbank” staat, laat zien dat “wie de jeugd heeft, heeft de toekomst”.