Onderzoek naar mogelijkheden Blues Academie

donderdag 01 december 2005 14:41

Is er in Assen ruimte voor een Blues Academie?

Wat een kort agendapunt leek te worden leverde een aardig debat op tijdens de commissievergadering van woensdag 30 november. Het onderwerp was een eenvoudig voorstel van de fractie Wilken om onderzoek te doen naar vestiging van een Blues Academie in Assen. Hij wilde wel eens weten hoe de commissie hierover dacht, Wilken vond dat het college de taak zou moeten krijgen om zijn voorstel verder uit te werken. Hij zag dat als een mogelijkheid het onderwijsaanbod op HBO niveau te verrijken.
Johan Haaksema wilde allereerst van hem weten wat hij nu precies  van de raad en het college verwachtte.
Het idee leek hem op z’n minst een nadere beschouwing waard, want alles wat het onderwijsaanbod verhoogt en de culturele infrastructuur verbetert is welkom. Johan Haaksema sprak met name de fractie van Plop aan vanwege de wijze waarop er door haar woordvoerder over dit voorstel werd gesproken. Hij vond dit een schofferende benadering, zo gaf hij aan. Met name de toon waarop werd gereageerd door de woordvoerder van Plop was de reden voor deze reactie.
Plop stelde dat ze voorstander zijn van elke vorm van onderijs en vond het wel een sympathiek idee, maar dacht dat het geen draagvlak had en dat zijn partij het zeker niet zou steunen.
Johan vond dat er met Wilkens idee wel wat gedaan moest worden.“Daar moeten we ons best voor doen. Het voorstel zoals het er ligt is onvoldoende, maar het af te doen als onzinverhaal gaat te ver. Het verdient waardering en moet worden onderzocht. Het past niet dat er zo denigrerend over wordt gesproken”.De ChristenUnie verwacht in elk geval een nader voorstel van Wilken, zo rondde Johan zijn bijdrage aan de discussie af.