Vragen over Zuidersingel

donderdag 15 december 2005 23:05

De ChristenUnie heeft naar aanleiding van een gesprek met bewoners van de Zuidersingel vragen gesteld aan het college.

Aan het college van B&W te Assen

De fractie van de ChristenUnie heeft op hun verzoek een gesprek gehad met de Vereniging Centrum Zuid over de verkeersveiligheid op de Zuidersingel. Bovengenoemde vereniging vindt dat er op de Zuidersingel en aansluitende wegen en uitritten meerdere verkeersknelpunten zijn. Uit recent verkeersonderzoek blijkt dat de Zuidersingel onveilig is. Bovengenoemde punten zijn reeds meerdere malen onder uw aandacht gebracht. Van uw kant is er meerdere keren aangegeven dat er wat gedaan gaat worden aan de onveilige situatie. Zo is in het Wijkperspectief Centrum ‘Onderweg 2003’ aangegeven dat in 2004 de Zuidersingel veiliger gemaakt zou worden. Tot op heden is er nog niets gebeurd.

De fractie van de ChristenUnie heeft de onderstaande vragen aan het College van B&W inzake verkeersveiligheid Zuidersingel:
-        Wat is de reden dat er tot op heden nog niets is gebeurd aan verbetering van de verkeersveiligheid van de Zuidersingel        ondanks meerdere toezeggingen?
-        Wat is het college van plan te gaan doen aan de verkeersveiligheid van de Zuidersingel en aansluitende wegen en uitritten?
-        Op wat voor termijn denkt het college een verkeersveiliger Zuidersingel gerealiseerd te hebben?

Met vriendelijke groet,
Namens de ChristenUnie-fractie