ChristenUnie komt met eigen variant...

zo kan het ookdinsdag 01 maart 2011 22:04

Donderdag 3 maart staat de Blauwe As op de agenda, met het oog op de behandeling van dit onderwerp komt de ChristenUnie met een eigen variant.....

ChristenUnie komt met eigen variant...

Bij de Blauwe As moeten verschillende belangen worden afgewogen (o.a. bereikbaarheid, gebiedsontwikkeling, financiën). Het college heeft inmiddels haar belangenafweging gemaakt en kiest voor een beweegbare brug in de Industrieweg. Het belangrijkste motief om voor deze variant te kiezen is het gewenste hoge water in de haven, dit met het oog op de toekomstige ontwikkelingen rond de haven.
Wij hebben een alternatief voorstel bedacht.

In dit voorstel komt er een vaste brug in de Industrieweg en kan er toch voor hoog water gezorgd worden in het nog te ontwikkelen woongebied. Dit kan door het aanleggen van een sluis voor het woongebied, waardoor in het grootste deel van de haven het water laag blijft en een vaste brug in de industrieweg volstaat.  Het gebied achter de extra sluis krijgt hoog water en zo wordt wonen aan het water mogelijk gemaakt (zie foto).

De voordelen:
We voorkomen een beweegbare brug, we creëren goede mogelijkheden voor gebiedsontwikkeling en we kunnen wachten met de aanleg van de sluis tot de gebiedsontwikkeling echt van de grond gaat komen.

ChristenUnie komt met eigen variant voor Blauwe As