Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie bezoekt Asser Kazerne

Portret-Arie-Slob-kleindinsdag 22 oktober 2013 23:23

Aankomende donderdag, 24 oktober, zal Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, de Johan Willem Friso Kazerne in Assen bezoeken. Luitenant Kolonel Jon van Dam zal Arie Slob ontvangen.

Slob heeft in de onderhandelingen over het begrotingsakkoord gevochten voor het behoud van de Asser kazerne. VVD Defensie Minister Hennis-Plasschaert was voornemens om de Asser Kazerne te sluiten. Door onder meer de inzet van de ChristenUnie is dit voorkomen en zijn 1000 banen behouden gebleven voor Assen. Het bezoek van Arie Slob, aankomende donderdag, zal in het teken staan van een terugblik op de afgelopen tijd en een blik op de toekomst. Naast burgemeester, mevrouw Carry Abbenhues, sluit ook de Asser ChristenUnie fractie aan bij het bezoek. Direct nadat de plannen voor sluiting helder werden heeft de Asser fractie haar contacten in Den Haag aangeboord om sluiting te voorkomen. Dat dit nu is gelukt is goed voor Assen.