Interzorg 27-02-2015

vrijdag 27 februari 2015 13:14

Op 27 februari, heeft de fractie van de ChristenUnie een bezoek gebracht aan zorgorganisatie Interzorg. Interzorg heeft door de provincie verschillende verpleeg- en verzorgingshuizen en voert steeds meer ook extramurale zorg uit.

De fractie bezocht vanmorgen de locatie Anholt en kreeg daar ook een rondleiding. Het gesprek ging vanzelfsprekend eerst over de bezuinigingen en vele verschillende financieringsvormen. Maar meer dan dat ging het gesprek over de mensvisie en de manier waarop we in de samenleving omgaan met mensen die hulpbehoevend zijn. Het gaat daarbij ook over vraagstukken als hoe families omgaan met het feit dat zij worden geconfronteerd met kwetsbaarheid bij een familielid. Vanzelfsprekend is ook gesproken over sociale teams en het onderwerp eenzaamheid. Vanuit Interzorg werd gewezen op de eenzaamheid in de samenleving. Een probleem van deze tijd en een aandachtspunt voor de sociale teams en de samenleving als geheel. Een mooi gesprek waarin visie, financiële stromen en ook nuchtere bedrijfsvoering bij elkaar kwamen.

De ChristenUnie-fractie legt een aantal keren per jaar werkbezoeken af aan organisaties die geworteld zijn in Assen. Dit in het kader van CU@work.