ChristenUnie spreekt met Asser predikanten

zaterdag 24 februari 2007 11:17

De fractie van de ChristenUnie vindt het belangrijk om contact te onderhouden met de kerken in Assen. Daarom heeft de fractie afgelopen vrijdagochtend een ontmoeting gehad met Asser voorgangers, waar gesproken is over de relatie tussen kerk en politiek. Er waren voorgangers vanuit de PKN, uit evangelische kerken en vanuit gereformeerde kerk (vrijgemaakt).
Grove schatting is dat maar liefst 40% van de Assenaren christen is of zich in ieder geval christen noemt. Verschillende zaken zijn aan de orde geweest. Er is gesproken over de informatievoorziening tussen de fractie, voorgangers en kerken en er is gesproken over de toegevoegde waarde van een dergelijk overleg. Tevens is gesproken over de samenwerking tussen verschillende partijen. Zo zijn er opties genoemd om eens een thema-avond te gaan houden over ‘bijbel en politiek’ waarbij iedereen dan uitgenodigd kan worden. Al met al een vruchtbare morgen. Kerk en politiek, het is geen lat-relatie (living apart together); we moeten zoeken naar samenwerking op vlakken waar dat kan! Kerk en fractie: ‘Samen leven tot Zijn eer’!