Over Vuelta en de Asser ambitie gesproken!

zaterdag 24 november 2007 12:59

Column vanuit de fractiekamer

Waar hebben we het over in Assen?
Als ik onze lokale krant er op na sla dan heeft Assen gebrek aan ambitie?
Bedoeld wordt dan dat we niet klakkeloos de ongefundeerde norm van de heer Vaessen c.s. na hollen? Wat moeten we met al die onrustige bewegingen achterlangs?Wie is deze man dan wel dat hij Assen dictaten oplegt? Moet Assen hem beter op de kaart zetten? Wij hebben in ieder geval geen enkele behoefte aan dit soort dictaten over het uitgeven van geld waarover we inhoudelijk niet eens hebben gesproken!
We willen eerst nog wel eens duidelijkheid hebben over een begroting in deze situatie. Wij zijn niet voor het ongelimiteerd uitgeven van geld aan clubs waar de Assenaren niet direct van profiteren! Natuurlijk komt er wel iets naar Assen toe, maar het is maar de vraag of we daar allen blij mee worden!
De middelen die Assen beschikbaar heeft zijn wat ons betreft niet exclusief beschikbaar voor het offeren op het altaar van de sport! Het is werkelijk te gek dat Assen direct de beurs moet openen wanneer een van de clubs van Vaessen op de trom slaat! En de reacties via de pers die Vaessen geeft! Ongehoord!
De ambitie van Assen kent andere zaken die minstens zo belangrijk zijn!
Een paar zaken noemen? Het te ontwikkelen theater, de nieuwbouw van de scholen, de ontwikkeling van de stad en niet te vergeten de extra aandacht voor de sociale kant van het beleid.

Henk Medema