ChristenUnie Assen kiest lijsttrekker

woensdag 11 november 2009 07:26

Gisteravond heeft de ledenvergadering van de ChristenUnie Assen Harmke Vlieg-Kempe gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart 2010.

De  ledenvergadering van de ChristenUnie Assen heeft dinsdag 10 november 2009 Harmke Vlieg-Kempe gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Harmke is sinds maart 2006 raadslid voor de ChristenUnie. Zij is 35 jaar, getrouwd en heeft twee kinderen. Harmke is werkzaam als kerkelijk werker in de Gereformeerde Kerk vrijgemaakt in de wijk Kloosterveen.
Op plaats twee van de kandidatenlijst staat nieuwkomer Bert Wienen. De plaatsen drie en vier zijn voor de huidige fractieleden Steven Lagendijk en Peter Sturing. Op plaats vijf staat eveneens een nieuwkomer, Margreet Boersma. De huidige fractievoorzitter, Henk Medema, is na zestien jaar raadslidmaatschap niet meer beschikbaar voor een volgende raadsperiode.
De ChristenUnie heeft momenteel vier zetels in de raad en maakt deel uit van het college van B&W. De ChristenUnie wethouder, Alex Langius, is beschikbaar voor een tweede termijn.