Campagnevoorbereiding

vrijdag 27 november 2009 19:23

De verkiezingen komen er aan en dat is goed te merken. We zijn er maar druk mee. In mijn vorige blog gaf ik al aandacht aan de ledenvergadering die is geweest en waarin de lijst is vastgesteld. Ook het verkiezingsprogramma is vastgesteld en is dus nu ook klaar. De belangrijkste ingrediënten zijn er, maar nu gaat het pas echt beginnen.

Afgelopen week ben ik druk geweest met het voorbereiden van de campagne. Margreet, onze campagneleider, heeft een strakke regie en dat zorgde ervoor dat we afgelopen woensdagavond het plan konden doorspreken in het bestuur, met de bovenste kandidaten van de lijst. Ook Alex Langius was weer van de partij. We hebben goed met elkaar zitten discussiëren.

De ChristenUnie moet haar zichtbaarheid voortzetten. Afgelopen vier jaren hebben we stelselmatig in de wijken vergaderd en die zichtbaarheid moeten we ook in deze tijd, vlak voor de verkiezingen, weer laten zien. Dat u ons tegen gaat komen de komende periode staat vast.

Nadenken over de campagne maakt veel energie in mij los, ik vind het uitdagend om ons goede en evenwichtige verhaal bij zoveel mogelijk Assenaren voor het voetlicht te brengen. Verschillende media zullen we daarbij inzetten. Als het zover is, dan hoort u ervan!

Afgelopen zaterdag ben ik samen met Harmke naar de cursus onderhandelen geweest. We hebben veel tips gekregen en vooral ook heel veel geoefend. Hilarisch soms! Harmke die zich voordeed als CDA’er en zelf mocht ik in de huid van een ‘leefbare’ kruipen. Maar goed, ik heb er veel van geleerd en daar gaat het even om!

De komende week staat er weer een raadsvergadering op het programma, dus maandagavond zijn we als fractie weer bij elkaar. Nu eerst even lekker weekend. Even een weekend zonder politiek, ook dat is wel eens even lekker! Ik laat het hierbij, want ik ga genieten van mijn weekend!
Tot over twee weken!

Bert